El bàtxelor en Ciències de l’educació forma mestres de maternal i de primera ensenyança que puguin atendre les necessitats d’aprenentatge d’infants entre 0 i 12 anys i que puguin vehicular les classes en diferents llengües. Proporciona el coneixement de les metodologies pedagògiques que s’empren a l’Escola Andorrana, així com de les competències per una ciutadania democràtica i en la defensa dels Drets Humans associades al Consell d’Europa. A més, el bàtxelor fa èmfasi en la innovació i en la utilització de les tecnologies en l’àmbit pedagògic.
El bàtxelor en Ciències de l’educació està avaluat i acreditat per l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA), fet que garanteix la seva qualitat i el seu reconeixement europeu. La superació d’aquests estudis permet obtenir una titulació estatal expedida pel Govern d’Andorra de bàtxelor en Ciències de l’educació.
La Universitat d’Andorra és membre de: Association for Teacher Education in Europe
Es recomana tenir un nivell mínim de B2 en català, B1 en la llengua de menció i A2 en la tercera llengua, d’acord amb l’enfocament lingüístic del bàtxelor.
Accés
- Batxillerat andorrà
- Diploma Professional Avançat
- Prova d’accés als estudis d’ensenyament superior per a més grans de 25 anys
O les titulacions equivalents reconegudes pel Govern d’Andorra
Competències
Les persones que obtinguin el bàtxelor en Ciències de l’educació per la Universitat d’Andorra seran capaces, entre d’altres, d’assolir les competències següents:
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS
- Comunicar-se, oralment i per escrit, en la llengua pròpia i en d’altres, incloent-hi l’anàlisi i la síntesi del discurs.
- Comunicar-se amb altres persones proporcionant una informació adaptada a les necessitats dels interlocutors.
- Treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.
- Utilitzar estratègies bàsiques per preveure i resoldre problemes, conflictes i canvis dins del camp professional.
- Cercar, gestionar, analitzar i utilitzar la informació de manera autònoma en un entorn professional.
- Organitzar i planificar la feina pròpia i els estudis ulteriors.
- Usar i aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Tenir consciència de les repercussions socials, mediambientals, econòmiques i jurídiques de les activitats professionals.
- Aprendre de manera autònoma i adquirir nous coneixements permanentment.
- Interpretar i aplicar els coneixements d’acord amb els valors ètics.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
- Gestionar situacions d’ensenyament-aprenentatge integrat de continguts i llengües en contextos plurilingües i multiculturals.
- Planificar la intervenció educativa des d’un plantejament global tenint en compte les característiques de l’alumnat, les metodologies educatives diversificades i els referents establerts en els programes educatius.
- Gestionar dinàmiques de grup que afavoreixin el desenvolupament de les competències des de la participació democràtica, l’aprenentatge cooperatiu i la resolució positiva de conflictes.
- Regular els processos d’ensenyament-aprenentatge a partir de les evidències recollides a l’avaluació dels alumnes fomentant alhora l’autoregulació de l’aprenentatge.
- Adaptar els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l’abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.
- Desenvolupar la cultura democràtica i la sostenibilitat a totes les accions educatives fomentant els valors, les actituds, les aptituds, els coneixements i la comprensió crítica del món.
- Crear mecanismes de participació i de presa de decisions de l’alumnat en els diferents àmbits del procés formatiu sobre la base de la cultura democràtica.
- Guiar l’alumne en el seu procés formatiu i orientar l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.
- Gestionar situacions d’ensenyament i aprenentatge que incorporin els elements de la cultura digital i l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.
- Gestionar grups de treball per al desenvolupament de projectes educatius, amb diferents actors de la comunitat educativa i de la societat en general, tenint en compte l’estructura educativa d’Andorra.
- Innovar en la pràctica educativa a partir de la recerca i l’intercanvi d’experiències, dins de les possibilitats i els límits de l’educació a la societat actual i els models de millora de la qualitat als centres educatius.
- Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.
Sortides professionals
El bàtxelor en Ciències de l’educació ofereix un ampli ventall de sortides professionals:
- Mestre/a en escoles bressol, escoles d’educació maternal i escoles de primera ensenyança.
- Direcció de centres educatius: d’escoles bressol i d’escoles d’educació maternal i de primera ensenyança.
- Mestre/a en escoles d’educació especial, aules hospitalàries, escoles d’adults i institucions penitenciàries.
- Mestre/a en entorns d’educació no formal destinats a nens i nenes de 0 a 12 anys.
- Professional expert/a en educació en institucions culturals i serveis educatius de museus.
- Professional expert/a en educació en empreses dedicades a l’elaboració de materials educatius.
- Professional expert/a en educació en l’àmbit empresarial.
Continuïtat d'estudis
Els bàtxelors de la Universitat d'Andorra donen accés als estudis de segon cicle universitari (màster) als països de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior.