Vés al contingut
(+376) 829456 - (+376) 696046
 
 
 

Bàtxelor en Ciències de l’educació

Modalitat
Entitats/Centres
Disponibilitat
Modular

El bàtxelor en Ciències de l’educació forma mestres de maternal i de primera ensenyança que puguin atendre les necessitats d’aprenentatge d’infants entre 0 i 12 anys i que puguin vehicular les classes en diferents llengües. Proporciona el coneixement de les metodologies pedagògiques que s’empren a l’Escola Andorrana, així com de les competències per una ciutadania democràtica i en la defensa dels Drets Humans associades al Consell d’Europa. A més, el bàtxelor fa èmfasi en la innovació i en la utilització de les tecnologies en l’àmbit pedagògic.

El bàtxelor en Ciències de l’educació està avaluat i acreditat per l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA), fet que garanteix la seva qualitat i el seu reconeixement europeu. La superació d’aquests estudis permet obtenir una titulació estatal expedida pel Govern d’Andorra de bàtxelor en Ciències de l’educació.

La Universitat d’Andorra és membre de: Association for Teacher Education in Europe 

Es recomana tenir un nivell mínim de B2 en català, B1 en la llengua de menció i A2 en la tercera llengua, d’acord amb l’enfocament lingüístic del bàtxelor.

Nivells
Branques
Edat mínima
16
Cursos
3
Crèdits
180.00

Accés

  • Batxillerat andorrà
  • Diploma Professional Avançat
  • Prova d’accés als estudis d’ensenyament superior per a més grans de 25 anys

O les titulacions equivalents reconegudes pel Govern d’Andorra

Competències

Les persones que obtinguin el bàtxelor en Ciències de l’educació per la Universitat d’Andorra seran capaces, entre d’altres, d’assolir les competències següents:

 

COMPETÈNCIES TRANSVERSALS

  • Comunicar-se, oralment i per escrit, en la llengua pròpia i en d’altres, incloent-hi l’anàlisi i la síntesi del discurs.
  • Comunicar-se amb altres persones proporcionant una informació adaptada a les necessitats dels interlocutors.
  • Treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.
  • Utilitzar estratègies bàsiques per preveure i resoldre problemes, conflictes i canvis dins del camp professional.
  • Cercar, gestionar, analitzar i utilitzar la informació de manera autònoma en un entorn professional.
  • Organitzar i planificar la feina pròpia i els estudis ulteriors.
  • Usar i aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Tenir consciència de les repercussions socials, mediambientals, econòmiques i jurídiques de les activitats professionals.
  • Aprendre de manera autònoma i adquirir nous coneixements permanentment.
  • Interpretar i aplicar els coneixements d’acord amb els valors ètics.

 

COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

  • Gestionar situacions d’ensenyament-aprenentatge integrat de continguts i llengües en contextos plurilingües i multiculturals.
  • Planificar la intervenció educativa des d’un plantejament global tenint en compte les característiques de l’alumnat, les metodologies educatives diversificades i els referents establerts en els programes educatius.
  • Gestionar dinàmiques de grup que afavoreixin el desenvolupament de les competències des de la participació democràtica, l’aprenentatge cooperatiu i la resolució positiva de conflictes.
  • Regular els processos d’ensenyament-aprenentatge a partir de les evidències recollides a l’avaluació dels alumnes fomentant alhora l’autoregulació de l’aprenentatge.
  • Adaptar els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l’abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.
  • Desenvolupar la cultura democràtica i la sostenibilitat a totes les accions educatives fomentant els valors, les actituds, les aptituds, els coneixements i la comprensió crítica del món.
  • Crear mecanismes de participació i de presa de decisions de l’alumnat en els diferents àmbits del procés formatiu sobre la base de la cultura democràtica.
  • Guiar l’alumne en el seu procés formatiu i orientar l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.
  • Gestionar situacions d’ensenyament i aprenentatge que incorporin els elements de la cultura digital i l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.
  • Gestionar grups de treball per al desenvolupament de projectes educatius, amb diferents actors de la comunitat educativa i de la societat en general, tenint en compte l’estructura educativa d’Andorra.
  • Innovar en la pràctica educativa a partir de la recerca i l’intercanvi d’experiències, dins de les possibilitats i els límits de l’educació a la societat actual i els models de millora de la qualitat als centres educatius.
  • Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.

Sortides professionals

El bàtxelor en Ciències de l’educació ofereix un ampli ventall de sortides professionals:

  • Mestre/a en escoles bressol, escoles d’educació maternal i escoles de primera ensenyança.
  • Direcció de centres educatius: d’escoles bressol i d’escoles d’educació maternal i de primera ensenyança.
  • Mestre/a en escoles d’educació especial, aules hospitalàries, escoles d’adults i  institucions penitenciàries.
  • Mestre/a en entorns d’educació no formal destinats a nens i nenes de 0 a 12 anys.
  • Professional expert/a en educació en institucions culturals i serveis educatius de museus.
  • Professional expert/a en educació en empreses dedicades a l’elaboració de materials educatius.
  • Professional expert/a en educació en l’àmbit empresarial.

Continuïtat d'estudis

Els bàtxelors de la Universitat d'Andorra donen accés als estudis de segon cicle universitari (màster) als països de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior.

Més informació sobre la formació

Adreça
Plaça de la Germandat, 7

AD600
Sant Julià de Lòria
Telèfon
743000
Adreces electròniques
Persona de contacte
Alexandra Saz Peñamaria