El Bàtxelor en Humanitats és un títol universitari estatal creat pel Decret del Govern d’Andorra del 4 de març del 2009, que li atorga les competències professionals per a exercir les tasques de comunicació, gestió cultural, interpretació i difusió del patrimoni, humanitats i empresa, cooperació al desenvolupament i turisme cultural.
El Pla d’Estudis del Bàtxelor en Humanitats per la eUniv fou aprovat pel Decret del Govern d’Andorra del 30 de setembre del 2020 i implantat l’any acadèmic 2020-21.
Requisits d'accés
- A.Títols oficials andorrans de Batxiller, Batxiller Professional o Diploma Professional Avançat.
- B. Títols universitaris estatals andorrans de diplomat, llicenciat, bàtxelor, bàtxelor especialitzat, màster o doctorat.
- C. Acreditació de la Universitat d’Andorra d’haver superat l’accés a la universitat per a persones de + 25 anys.
- D. Títols equivalents emesos per institucions educatives no andorranes, que han de ser verificats prèviament per part del Ministeri d’Educació d’Andorra, i han de permetre l’accés als ensenyaments en el país d’origen.
Objectius
Formar professionals amb uns coneixements generals en el camp de les humanitats i de diversos àmbits temàtics. El títol, amb els seus continguts complementaris, ha de proporcionar una formació teòrica, pràctica, multidisciplinària i general que estigui en consonància amb el que demanen les empreses i les tendències actuals del mercat de treball, i doti els titulats d’un perfil versàtil, adaptable a una oferta laboral cada vegada més diversa, cosa que per si mateixa ja en justifica el títol i el fa més ben comprès i valorat pels potencials contractadors.
Competències transversals
- CT01. Comunicar-se correctament, oralment i per escrit, tant en llengües pròpies com en d'altres.
- CT02. Treballar en equip i en xarxa en un entorn virtual.
- CT03. Adquirir capacitats de cerca, gestió i ús de la informació.
- CT04. Utilitzar i aplicar les TIC en l'àmbit acadèmic i professional.
- CT05. Identificar i explotar una oportunitat comprometent els recursos necessaris i assumint el risc que comporti amb l'objectiu de realitzar un projecte viable i sostenible per un mateix en el si d'una organització existent.
- CT06. Aprendre, actualitzar-se i poder aprofundir en coneixements permanentment
Competències específiques
- CE01. Analitzar i interpretar de manera crítica les transformacions socioculturals històriques i actuals.
- CE02. Comprendre les transformacions socioculturals de l'Andorra actual.
- CE03. Reconèixer la pròpia tradició cultural en la seva complexitat.
- CE04. Reconèixer i interpretar la complexitat de la diversitat cultural.
- CE05. Reconèixer i interpretar el patrimoni cultural andorrà.
- CE06. Adquirir capacitats per llegir la realitat des d'una mirada pluridisciplinària.
- CE07. Comprendre les interrelacions entre la cultura, la ciència i la tecnologia.
- CE08. Identificar i comprendre els processos de reproducció i transformació socials en les interaccions humanes.
- CE09. Analitzar i comentar de manera crítica obres literàries, posant-les en relació amb el seu entorn social i cultural, i identificant influències en el seu context així com connexions entre la literatura i les altres manifestacions culturals.
- CE010. Analitzar i interpretar els textos acadèmics i del propi àmbit professional: sintetitzar informació provinent de diferents fonts orals, escrites i materials, reconstruir fets i arguments, i exposar idees.
- CE011. Utilitzar les llengües conegudes, en els seus diferents nivells, amb finalitats comunicatives. Participar satisfactòriament en la interacció intercultural.
- CE012. Adquirir capacitats pel pensament crític i autocrític.
- CE013. Adquirir capacitats per a la comunicació escrita de manera reflexiva i argumental, també en un entorn virtual.
- CE014. Adquirir capacitats per a l'anàlisi i la síntesi. CE015. Oferir noves perspectives en la resolució de problemes i reptes en l'àmbit professional.
- CE016. Definir projectes i iniciatives culturals, organitzar esdeveniments, interpretar polítiques culturals institucionals, mitjançant la gestió organitzativa, econòmica, jurídica i de màrqueting.
Sortides professionals
- 01. Institucions culturals privades (fundacions, consorcis, associacions, etc.): funcions tècniques d’organització i gestió d’iniciatives culturals i/o artístiques en museus, biblioteques, galeries d’art, espais de creació artística, etc.
- 02. Institucions culturals públiques (nacionals, regionals, locals, etc.): funcions tècniques d’organització i gestió de programes socioculturals en agències o centres culturals dedicats a la promoció de les arts, la cultura popular, les activitats socialment integradores, etc.
- 03. Institucions educatives (públiques o privades): exercici de la docència en disciplines afins a les humanitats (història, arts, ciències socials).
- 04. Entitats de promoció del turisme: disseny i gestió d’iniciatives de desenvolupament del patrimoni històric i cultural.
- 05. Administracions públiques: exercici de funcions tècniques en l’àmbit de les polítiques públiques de protecció del patrimoni històric (regulació i intervenció), així com en polítiques culturals i educatives o els serveis exteriors.
- 06. Indústries afins: exercici de funcions tècniques i d’assessorament en l’àmbit editorial, mitjans de comunicació escrits o digitals, gabinets de comunicació empresarial, o companyies de producció artística i cultural.