Vés al contingut
(+376) 829456 - (+376) 696046
 
 
 

Bàtxelor en Llengua Catalana

Modalitat
Entitats/Centres
Disponibilitat
Completa

El Bàtxhelor en Llengua Catalana és un títol universitari estatal creat pel Decret de Govern d'Andorra del 12 de maig del 2010, que li atorga les competències professionals necessàries per a treballar en els diversos àmbits relacionats amb la llengua en la societat actual (ensenyament, comunicació, serveis lingüístics, etc.).

El Pla d'Estudis del Bachelor en Llengua Catalana per la eUniv va ser aprovat pel Decret de Govern d'Andorra del 30 de setembre del 2020 i implantat l'any acadèmic 2020-21.

Nivells
Branques
Cursos
3

Requisits d'accés

  • A. Títols oficials andorrans de Batxiller, Batxiller Professional o Diploma Professional Avançat.
  • B. Títols universitaris estatals andorrans de diplomat, llicenciat, bàtxelor, bàtxelor especialitzat, màster o doctorat.
  • C. Acreditació de la Universitat d’Andorra d’haver superat l’accés a la universitat per a persones de + 25 anys.
  • D. Títols equivalents emesos per institucions educatives no andorranes, que han de ser verificats prèviament per part del Ministeri d’Educació d’Andorra, i han de permetre l’accés als ensenyaments en el país d’origen.

Objectius

Formar professionals amb uns coneixements bàsics pel que fa al català estàndard i a les especificitats pròpiament andorranes.

El títol de Bàtxelor en Llengua Catalana, amb els seus continguts, ha de proporcionar una formació teòrica i pràctica, multidisciplinària i general, que estigui en consonància amb l’especificitat del mercat andorrà i català i que doti els titulats d’un perfil versàtil i adaptable a una oferta laboral cada vegada més diversa —cosa que per si mateixa ja en justifica la necessitat—, al temps que el títol sigui més ben comprès i valorat pels contractants potencials.

Competències transversals

  • CT01. Competència comunicativa, oral i escrita, com a mínim en la llengua pròpia i en d’altres. Aquesta competència inclou tant la capacitat d’anàlisi com de síntesi del discurs.
  • CT02. Competències interpersonals: inclou les habilitats consistents a proporcionar una informació adaptada a les necessitats de l’interlocutor, establir una comunicació fluida i ser capaç de treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.
  • CT03. Utilitzar estratègies bàsiques per preveure i resoldre problemes, conflictes i canvis dins del camp professional.
  • CT04. Gestionar la informació, cosa que implica saber adquirir capacitats de cerca, gestió i ús de la informació de manera autònoma en un entorn professional.
  • CT05. Saber organitzar i planificar la feina pròpia i els estudis ulteriors.
  • CT06. Utilitzar i aplicar les tecnologies de la informació en l’àmbit acadèmic i professional.
  • CT07. Tenir consciència de les repercussions econòmiques i jurídiques de les activitats professionals.
  • CT08. Aprendre de manera autònoma, actualitzar-se i poder aprofundir en coneixements permanentment. CT09. Interpretar i aplicar els coneixements d’acord amb els valors ètics

Competències específiques

  • CE01. Conèixer la tradició cultural pròpia, sobretot andorrana i pirinenca.
  • CE02. Identificar el marc de la llengua, els seus antecedents teòrics i les seves aportacions originals, en estudis o treballs.
  • CE03. Identificar les relacions de la lingüística amb les altres ciències humanes, socials o experimentals i, al mateix temps, caracteritzar els trets que la distingeixen i la singularitzen com a ciència.
  • CE04. Analitzar els textos en català i en altres llengües en els diversos nivells estructurals.
  • CE05. Conèixer la història, els moviments literaris, les obres i els autors principals de la literatura en català, que inclou la literatura produïda a Andorra i al Pirineu.
  • CE06. Analitzar i comentar de forma crítica i des d’una perspectiva teòrica i comparada les obres literàries, els textos, els discursos i els fenòmens.
  • CE07. Relacionar els textos literaris amb la seva realitat social i cultural CE08. Conèixer les relacions que els diversos grups socials i geogràfics estableixen amb les llengües.
  • CE09. Conèixer les relacions que els diversos grups socials i geogràfics estableixen amb les llengües.
  • CE010. Conèixer les relacions que els diversos grups socials i geogràfics estableixen amb les llengües.
  • CE011. Conèixer i aplicar els principis bàsics de la didàctica de la llengua.
  • CE012. Aplicar els coneixements de llengua, literatura, lingüística i processament del llenguatge en activitats específiques dels àmbits de l’assessorament lingüístic i de les indústries culturals.

Sortides professionals

  • 01. Organitzacions culturals privades (fundacions, consorcis, associacions, etc.) o públiques (nacionals, regionals, locals, etc.): exercici de funcions tècniques d’assessorament lingüístic, elaboració i revisió de textos interns o públics, ja siguin escrits o audiovisuals, participació en accions de projecció cultural, etc.
  • 02. Institucions educatives (públiques o privades): exercici de la docència de la llengua catalana en programes de formació reglada (ensenyaments primari, secundari o professional) i no reglada (adults, inserció, etc.).
  • 03. Entitats de producció editorial escrita o audiovisual: exercici de tasques de disseny i producció editorial, que inclouen els informes sobre propostes o projectes, el seu seguiment i llur implementació material.
  • 04. Administracions públiques: exercici de funcions tècniques en l’àmbit de les polítiques públiques de protecció, planificació i promoció de la llengua catalana.
  • 05. Professional lliure: exercici de les funcions pròpies d’assessor lingüístic extern.

Més informació sobre la formació