Vés al contingut
(+376) 829456 - (+376) 696046
 
 
 

Bàtxelor en Psicologia 

Modalitat
Entitats/Centres
Disponibilitat
Completa

El Bàtxelor en Psicologia és un títol universitari estatal creat pel Decret del Govern d’Andorra del 2 de febrer del 2022, que li atorga competències professionals per desenvolupar tasques en els àmbits de psicologia educativa, psicologia de la intervenció social, psicologia de les organitzacions i dels recursos humans, psicogerontologia, psicologia de l’activitat física i de l’esport, i psicologia del trànsit i de la seguretat viària.

El Pla d’Estudis del Bàtxelor en Psicologia per la eUniv fou aprovat pel Decret del Govern d’Andorra del 21 de setembre del 2022 i s’implantarà l’any acadèmic 2022-23.

L'objectiu és formar professionals en els diversos àmbits de la Psicologia.

Nivells
Branques
Cursos
3
Crèdits
180.00

Requisits d'accés

  • A. Títols oficials andorrans de Batxiller, Batxiller Professional o Diploma Professional Avançat.
  • B. Títols universitaris estatals andorrans de diplomat, llicenciat, bàtxelor, bàtxelor especialitzat, màster o doctorat.
  • C. Acreditació de la Universitat d’Andorra d’haver superat l’accés a la universitat per a persones de + 25 anys.
  • D. Títols equivalents emesos per institucions educatives no andorranes, que han de ser verificats prèviament per part del Ministeri d’Educació d’Andorra, i han de permetre l’accés als ensenyaments en el país d’origen.

Competències transversals

  • CT01. Dominar la comunicació en diferents llengües per expressar i entendre missatges en diferents contextos i situacions personals, socials i professionals.
  • CT02. Treballar com a membre d’un equip, de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida.
  • CT03. Gestionar la informació i comunicar el coneixement, resolent situacions en una societat en evolució constant.
  • CT04. Actuar segons l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
  • CT05. Dissenyar i desenvolupar projectes i processos emprenedors des d’una perspectiva d’equilibri sostenible per a la transformació de l’entorn.

Competències específiques

  • CE01. Distingir processos cognitius, d’aprenentatge, emocionals i motivacionals, així com la seva tipologia i la seva implicació en la conducta humana.
  • CE02. Analitzar característiques, funcions, contribucions i imitacions dels diferents models teòrics de la psicologia, així com el context històric en què s’emmarca cada model.
  • CE03. Identificar els fonaments biològics i els processos fisiològics bàsics de la conducta humana i de les funcions psicològiques.
  • CE04. Analitzar els processos d’interacció, la dinàmica dels grups i l’estructura grupal i intergrupal, així com el context en el qual es desenvolupen.
  • CE05. Identificar els processos i les etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital, en els seus aspectes de normalitat i d’anormalitat.
  • CE06. Identificar els principis i els processos bàsics del funcionament de la personalitat i de la psicopatologia.
  • CE07. Explicar els fonaments conceptuals i metodològics de la psicologia, de les diferències individuals, les seves característiques essencials i la lògica, que permet estudiar científicament la diversitat humana.
  • CE08. Identificar diferències, problemes i necessitats tant individuals i grupals com intergrupals.
  • CE09. Analitzar demandes i necessitats d’intervenció en diversos àmbits de la psicologia.
  • CE010. Identificar els mètodes d’avaluació, de diagnòstic i de tractament en psicologia més adequats per a cada situació, així com la seva utilitat, fiabilitat i validesa.
  • CE011. Identificar les característiques dels principals trastorns mentals i els recursos per al seu diagnòstic en l’àmbit de la psicologia clínica i de la salut.
  • CE012. Analitzar els diferents mètodes i tècniques d’avaluació, de diagnòstic i de tractaments psicològics en diferents àmbits aplicats de la psicologia.
  • CE013. Avaluar processos cognitius, d’aprenentatge, emocionals, motivacionals i conductuals de l’ésser humà.
  • CE014. Fer propostes d’intervenció en els possibles conflictes detectats amb la supervisió i el guiatge d’un professional amb el nivell requerit.
  • CE015. Fer propostes d’avaluació i d’intervenció, integrant els coneixements adquirits que s’hauran de desenvolupar amb la supervisió i el guiatge d’un professional amb el nivell requerit.
  • CE016. Aplicar diferents mètodes estadístics i dissenys de recerca en psicologia, procediments de formulació i de contrastació d’hipòtesis i d’interpretació de resultats.
  • CE017. Capacitat per conèixer i donar a conèixer els ODS en un entorn social genèric i en un entorn professional especialitzat en l’àmbit de la psicologia.

Sortides professionals

  • 01. Psicologia educativa
  • 02. Psicologia de la intervenció social
  • 03. Psicologia de les organitzacions i dels recursos humans
  • 04. Psicologia de l’activitat física i de l’esport
  • 05. Psicologia del trànsit i de la seguretat viària
  • 06. Psicogerontologia

Més informació sobre la formació