El màster en Educació té com a objectiu principal la formació de professionals de l’àmbit de l’educació amb el nivell d’especialització necessari per dissenyar programes sobre cultura democràtica i d’educació en Drets Humans dirigits a institucions educatives i socials.
Depenent dels itineraris seguits, les persones titulades també podran exercir la docència a segona ensenyança i batxillerat, atendre a la diversitat, gestionar i dirigir projectes i centres educatius, i incorporar les tecnologies de l’aprenentatge i de la comunicació en diferents entorns educatius. El màster també permet la possibilitat de dedicar-se a la investigació educativa i de continuar els estudis de doctorat.
El màster en Educació, que s’imparteix en modalitat semipresencial, està format per diferents itineraris que es poden cursar de manera independent, i té dos recorreguts diferenciats en funció de si s’hi accedeix des de la titulació del bàtxelor en Ciències de l’educació o bé des de qualsevol altra titulació de primer cicle universitari.
El pla d’estudis del màster en Educació va ser aprovat pel Govern d’Andorra el 31 de març de 2021 i publicat al BOPA el 7 d’abril de 2021. Acreditació AQUA.
Accés
Les titulacions que donen accés directe al màster de la Universitat d’Andorra són:
- Bàtxelor
- Titulacions equivalents reconegudes pel Govern d’Andorra.
Es pot sol·licitar un procés d’avaluació d’estudis previs per analitzar possibles equivalències entre el pla d’estudis d’accés i el màster.
Recorreguts segons l’accés
La formació disposa de dos recorreguts diferents, amb itineraris obligatoris en cadascun d’ells, en funció de si s’hi accedeix des del bàtxelor en Ciències de l’educació o bé des de qualsevol altra titulació de primer cicle universitari:
- Estudiants que provenen del bàtxelor en Ciències de l’educació o equivalent:
- Itinerari Cultura democràtica (30 ECTS)
- Itinerari Ensenyament especialitzat (30 ECTS)
- Treball fi de màster (20 ECTS)
- Optativitat (40 ECTS)
- Estudiants que provenen d’altres primers cicles:
- Itinerari Cultura democràtica (30 ECTS)
- Itinerari Intervenció educativa (30 ECTS)
- Treball fi de màster (20 ECTS)
- Optativitat (40 ECTS)
Competències
Les persones que obtinguin el màster en Educació per la Universitat d’Andorra seran capaces d’assolir, entre d’altres, les competències següents:
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS (associades a tots els itineraris):
- Comunicar-se de manera efectiva, tant oralment com per escrit, pel que fa a qüestions complexes, tant amb públics especialitzats com no.
- Identificar, analitzar de forma crítica, sintetitzar i resoldre problemes per adaptar-se a situacions noves o complexes.
- Utilitzar, innovar i aplicar les tecnologies de la informació.
- Treballar tant de forma autònoma, com en equips multidisciplinaris i en contextos internacionals.
- Cercar, discriminar, organitzar i utilitzar informació complexa en un entorn professional especialitzat.
- Prendre decisions i aplicar els coneixements d’acord amb valors ètics i pràctiques socialment responsables i sostenibles.
- Planificar i organitzar les pròpies necessitats d’aprenentatge i actualitzar coneixements de manera autodirigida i autònoma, al llarg de la vida professional.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES (associades a cada itinerari i al Treball fi de màster):
- Itinerari Cultura democràtica
- Itinerari Intervenció educativa
- Itinerari Ensenyament especialitzat
- Itinerari Gestió de projectes i de centres
- Itinerari Tecnologies de l’aprenentatge i de la comunicació
- Treball fi de màster
Sortides professionals
Mencions
Depenent de l’itinerari o itineraris optatius que se superin, es pot obtenir una o més mencions:
- Menció en ensenyament especialitzat.
- Menció en gestió de projectes i centres.
- Menció en tecnologies de l’aprenentatge i de la comunicació.
Perfil professional
L’obtenció del títol de màster en Educació permet exercir com a expert/a en el disseny de programes per desenvolupar competències per a una cultura democràtica dirigits a institucions educatives i socials. També permet accedir a estudis de tercer cicle (doctorat).
A més, depenent de la titulació amb què s’accedeixi al màster en Educació i les mencions obtingudes, les persones titulades poden exercir altres funcions.
Si les persones titulades amb el màster en Educació hi han accedit amb:
a) Una titulació de bàtxelor en Ciències de l’educació o equivalent, poden exercir com a experts en l’àmbit de la intervenció especialitzada.
b) Altres titulacions de primer cicle, poden exercir com a professors de segona ensenyança, batxillerat i formació professional de l’àrea de coneixement amb què s’accedeixi al màster.
Si les persones titulades amb el màster en Educació han obtingut la menció en:
- Ensenyament especialitzat, poden exercir com a experts en l’àmbit de la intervenció especialitzada.
- Gestió de projectes i centres, poden exercir com a experts en la direcció d’institucions educatives.
- Tecnologies de l’aprenentatge i de la comunicació, poden exercir com a experts en el disseny i el desenvolupament de projectes d’aprenentatge en línia.
Continuïtat d'estudis
El màster en Educació dona accés als estudis de tercer cicle (doctorat) als països de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior.