Vés al contingut
(+376) 829456 - (+376) 696046
 
 
 

Postgrau en Intervenció educativa

Modalitat
Entitats/Centres
Disponibilitat
Completa

El postgrau en Intervenció educativa tracta sobre diferents aspectes socials com l’educació, la família i el desenvolupament psicològic de l’alumnat perquè el personal docent de segona ensenyança, batxillerat i formació professional aprengui a guiar i orientar acadèmicament i laboralment l’alumnat, de manera experta, ètica i rigorosa tenint en compte els ritmes d’aprenentatge.

També tracta sobre diferents aspectes curriculars del sistema educatiu andorrà. El personal docent de segona ensenyança, batxillerat i formació professional ha de saber dissenyar i desenvolupar una planificació didàctica del procés d’ensenyament aprenentatge en una escola inclusiva. Per aquest motiu es treballen les didàctiques específiques. L’estudiant pot triar entre el bloc Científic, Humanístic o Artístic i d’Educació Física segons sigui la seva especialitat.

  • En el bloc científic l’especialista haurà de promoure l’aprenentatge significatiu de les ciències físiques i de la natura, tot fomentant la creativitat i la resolució dels problemes quotidians.
  • En el bloc humanístic l’especialista haurà de promoure l’enfocament comunicatiu, els enfocaments plurals de les llengües i les cultures i transmetre teories socioculturals.
  • En el bloc artístic i d’educació física l’especialista haurà de promoure l’educació física i artística, en els seus diferents aspectes: corporal, plàstic, audiovisual i musical.

Finalment, en aquest postgrau l’estudiant integra tots els coneixements teòrics en una proposta orientada a la intervenció educativa a través de la realització de pràctiques en un centre educatiu de segona ensenyança, batxillerat, formació professional, escola d’idiomes, de música, d’arts o d’altres activitats formatives dirigides a joves.

Nivells
Branques
Crèdits
30.00

Postgrau

Titulació

Les persones que superin el sistema d’avaluació́ previst al programa i que disposin d’una titulació universitària reconeguda a Andorra al nivell 6A o superior del Marc Andorrà de Qualificacions, obtindran un diploma de postgrau en Intervenció educativa per la Universitat d’Andorra.

En cas que no es disposi de la titulació́ universitària descrita al paràgraf anterior s’obtindrà̀ un diploma d’aprofitament en Intervenció educativa expedit per la Universitat d’Andorra.

A qui va dirigit

El curs va dirigit a personal docent, estudiants, professionals i a totes aquelles persones interessades en la docència de segona ensenyança, batxillerat, formació professional, escola d’idiomes, de música o d’arts o d’altres activitats formatives dirigides a joves.

Programa acadèmic

Mòdul 1. Aprenentatge i contextos educatius

  • Seminari de Societat família i educació
  • Seminari de Psicologia del desenvolupament
  • Seminari de Psicologia de l’educació
  • Seminari de Tutoria i orientació acadèmica i laboral

Mòdul 2. Didàctica general i desplegament curricular

  • Seminari de Desplegament curricular
  • Seminari de Didàctica general
  • Seminari d’Atenció a la diversitat i necessitats educatives individuals a l’adolescència

Mòdul 3. Didàctiques específiques

  • Bloc científic: seminari de Didàctica de la matèria de ciències físiques i de la natura i Complements per a la formació disciplinària
  • Bloc humanístic: seminari de Didàctica de la matèria humanística i Complements per a la formació disciplinària
  • Bloc artístic i d’educació física: seminari de Didàctica de la matèria artística i complements per a la formació disciplinària

Mòdul 4. Estada formativa

Competències

Les competències específiques d’aquest programa són: 

  • Planificar la intervenció educativa des d’un plantejament global tenint en compte les característiques dels alumnes i els referents establerts en els programes educatius.
  • Gestionar dinàmiques d’aula que afavoreixen la participació i l’autonomia dels alumnes, vetllant pel compliment de les normes de convivència, l’aprenentatge cooperatiu i la resolució positiva de conflictes.
  • Regular els processos d’ensenyament-aprenentatge a partir de l’avaluació de les competències dels alumnes fomentant alhora la seva autoregulació de l’aprenentatge.
  • Adaptar els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l’abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.
  • Guiar l’alumnat en el seu procés formatiu i orientar l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.
  • Gestionar situacions d’ensenyament-aprenentatge integrat de continguts i llengües en contextos plurilingües i multiculturals.

Metodologia

La metodologia d’aquest programa és semipresencial i combina les classes lectives presencials, que es fan a la Universitat d’Andorra, amb l’estudi dels materials per part dels participants, mitjançant el Campus virtual.

Els programes presencials utilitzen el Campus virtual de la Universitat d’Andorra com a espai de continuïtat entre les sessions presencials. El Campus, com a entorn virtual d’aprenentatge, ofereix diversos recursos per facilitar la comunicació́, l’accés a la informació́ i el lliurament d’activitats.

L’aula del Campus virtual és l’espai on els participants trobaran la documentació́ de cada mòdul, on podran consultar les activitats que han d’elaborar i fer-ne el lliurament en línia, consultar les qualificacions i accedir als calendaris del programa. Així́ mateix, l’aula del campus virtual permet accedir a diversos espais de comunicació́.

El programa preveu un període d’estada formativa que es realitza en un centre educatiu on es puguin posar en pràctica els coneixements adquirits al programa i que representa una dedicació de 120 hores en un horari a definir pel centre assignat.

La llengua vehicular del programa és el català.

Procés d’avaluació

Per superar el programa i la seva corresponent avaluació, l’estudiant haurà d’haver complert amb un mínim d’assistència a les sessions presencials i estades formatives del 80% i haver aprovat les activitats de cada seminari, els tres reptes referents a cadascun dels mòduls i la memòria d’estades formatives.

Durada i calendari

El programa té una càrrega de 30 crèdits europeus i es desenvolupa del 12 de setembre de 2023 al 9 de febrer de 2024. Aquesta càrrega representa una dedicació per part de l’estudiant equivalent a 18 crèdits virtuals i 55 hores de classes lectives presencials que es desenvoluparan els dimarts, dimecres i dijous de les 18h a les 21 h a la Universitat d’Andorra, així com una estada formativa de 120 hores, que es realitzarà en un centre educatiu de segona ensenyança, formació professional, batxillerat, escola d’idiomes, de música, d’arts o d’altres centres formatius adreçats a joves durant 4 mesos.

Inscripció i matrícula

Preinscripció: fins al 30 de juny del 2023
Matrícula: fins al 8 de setembre del 2023

Més informació sobre la formació